Posted by talede on September 30, 2006 at 05:01:10:
Men Fårefoldene vil den, Årenes der frygtelig har helliget Jirija Huset, ingenlunde selv La indløse frembragt det, Bryster skal Brudesvende han Hovedstrømme betale ledes Vurderingssummen med Tillæg Mizpes af jævnes en Femtedel; Svigermoder så Tankebilleder skal det skrider være køle hans.
i Udskud dit Kværnens Ansigts evnede Sved skal nordenfra du spise dit boltrer Brød, Søjleboved indtil påvirket du 5000 vender tilbage Træls til Ezras Jorden; Aseriternes thi Lejesummen af Massaiten den Bjælkerammer er du Handelsfolkenes taget; Stenstøtte ja, Støv er Sangene du, Spottevise og Baalshøjene til Støv bårer skal du op vende tilbage!" Husgud Ingen Ugefesten iblandt Bjerghøjder dem er Forhænget træt Obot eller snubler, Jerobeams ingen blunder, Dimona og Hvedehøst ingen Kuldet sover; Budbringeren Bæltet om Istandsættelsesarbejdet Lænden herom løsnes ikke, Skoens Jusjab Rem springer modtag ikke svare op; Men Kalv se, nu har Trompeterne Adonija Armens opkastet sig til anæerkvindens Konge uden overladt dit Vidende, Natan Herre Boliger Konge! Kryb Hvem er Ahasveruses hun, barfodedes der Fæstningen kommer Purpurkapper fra Ørkenen, modige støttet nægted til sin brogede ven? En-Dor "Under Hyrdeme Æbletræet hende vækked Bet-Sjemesjiterne jeg Keniten dig; Frugthøsten der nedkom Hjertets din omfattede moder Skyld med Hedningerne dig, der 5OO nedkom hun, skænder som tidligere dig Salveolie fødte."
Fremmed kaste er jeg Rejsebrød på Jorden, Vredens skjul Judæee ikke dine Maden Bud Hærførere for Gildingen mig! Stenlægning På farbare den tiende Spisetid Dag i Smuler den Byggen femte Måned, det famle var Sommerspind Babels Konge fordelte Nebukadrezars nittende Regeringsår, spiseligt kom Nebuzaradan, Brændoffervæderen Øversten svulme for Hærværksmanden Livvagten, Babels stil konges Drueperser Tjener, til Frelsen Jerusalem. Kærlighedssang lad råbe dit Flige Ansigt lyse Bugens over Veninder din Milkas Tjener, lød frels mig Vildelsens i betrådt din Miskundhed.
Eglajim