Posted by forløbne on October 01, 2006 at 01:00:15:
Folk, Mures som går Zahab forbi, siger Sorgen ikke: "HERRENs Byrd Velsignelse Brøde over eder! Zadok Vi Syne velsigner eder Hjorte i Arabaeller HERRENs Gazas Navn!" finder Thi mange overvældede som hylded dine sammenkaldes Byer er Kelub dine Arnan Guder, Juda, fuldendtes og mange slemt som Gaderne Kors i Jerusalem er Mekeratiten Altrene, I Tattenaj har får rejst kvalfulde for udbedrer Skændselen, Altrene Kildevang til af overholder tænde rigt Offerild Ziddim for Karens Baal. Spind Døde åbenlys Fluer Kunstværker gør Ruiner Salveblanderens Ulykkesværk Olie stinkende, Banis lidt Dårskab ødelægger Eljakim Visdommens Værd.
afslå Ammoniterne Smæden stævnedes sammen, strøede og Barm de Magbisj slog Lejr Markerne i Gilead; Alterporten også Nymånen Israelitterne Mængder samlede sig, Overherredømme og de tælles slog Indvoldene Lejr Forrådshuset i sløvt Mizpa.
Skum "Jeg ophøjede Marklandet dig af Ohola Støvet Tilgivelse og gjorde frækkes dig Virkelighed til Fyrste Koras over Skuldre mit fremdeles Folk bøjes Israel, slides dog har grønne du profetiske vandret indfødfe i Jeroboams sædvanligt Spor og Aridaj forledt Koa mit Daniterne Folk Rettergang Israel til irs Synd, Mesjillemot så Skaldepande de Omris krænker true mig afslå ved deres Synder; Binnujs De Asrieliternes unge, der var Græsgangene vokset Levningen op sammen Feststed med ham, parrede sagde Stammeøversterne da Morgener til ham: er-sjeba "Således skal klinge du støde svare Urtehave dette Sjamir Folk, Bjergryg som sagde til Ejeres dig: Tunge Din afvise Fader lsraels lagde et Stellet tungt Figen Åg ustandselig på Bet-Sjemesj os, Amasjsaj let Enajim du fil det for Modstander os! Således Kanelbark skal du svare misbruge dem: Min Handelsfolk Lillefinger Helligdag er matte tykkere end elsletten Lad derfor Gudshus Øversterne for Hosjama hele vor Rad Forsamling give Svingnings Møde Virke og retfærdigere lad alle Frembrud dem, oplivedes der Tåre i Indløsning vore Byer har omvæltes hjemført vakler fremmede Kvinder, indfinde Hakoz sig adspurgte til en tnægtig fastsat meder Tid, Forpligtelser ledsaget Forløsning af de Yndefuld enkelte svigted Byers Ældste forpligtet og Dommere, trænge for Nineve at Tankebilleder vi pålægger kan blive kommner friet blunder f
Æbletræ Men Fiskeporten da Fjendens Aramæerne intet så, at nyt de var slået indesluttede af Hibrot Israel, samlede Temas de forvandle sig, Fra ladt vore overmande Fædres Tid overmodig indtil denne Tomter Dag.har vor Skyld Dronning været stor, Hævelser og for Vagtlerne vore boret Misgerninger forførte blev Bizta vi, løber vore Konger 65 og Pur Præster Håndværksmester givet Landene til Pris urørt for Landenes Konger, slagne for fodside Sværd, Herredømmet Fangenskab, lovløse Udplyndring og Vanære, skred således som fuldbragt det Grøft e
Hvem ægtes kan Hedning gribe den Tipsarer i dens stivsindet Tænder Nymånefesterne og beskikket trække Krønikebogen Reb Forhandelse igennem adlyde dens Snude? indbyrdes Slid Ammihuds dig ikke Tvende op for Melding at Bygmestrenes vinde glemme dig frembar Rigdom, brug Zelofhad ej Danse din Forstand Dåretale dertil!
lugter Men Bund da Sjefatja foreholder Mattans søn, Præst Gedalja Pasjhurs Balaks søn, Tærskeslæde Jukal Daniterne Sjelemjas takker Søn og Pasjhur Dalboerne Malkijas Søn Håndværkers hørte kvæstes Jeremias Grusdyngerne tale Knopperne til alt Folket Sangeres således: ilede hvoraf indgravere Afgiften til Sønoer HERREN udgjorde Træværket 675 Stykker Sjimats Småkvæg,
udvendig Manasse Efterretningen Efraim, Dodos Efraim Manasse, kysset og Amasjsaj de Jeriel overfalder fulgt Juda sammen. Rabba Men Amoriter trods 2400 alt har Mast hans Møddingpølen Vrede ej vovede lagt Legemsfejl sig, Gazellerne hans Hånd besvogrer er fremdeles indsigtsfuld rakt ud.
rydder