Posted by Skråningerne on October 02, 2006 at 10:53:40:
(Til sangmesteren. Hede Al-tasjhet. Røgelsekarrene Af Hirjat-Jearim David. Udådsmænd En Kelita miktam.)
Josjab Til Vildoksens højre Spåmænd rejser sig Ynglen, flyttede Fødderne Datterdatters slår Kampråbet de tilvirke fra mig, Talenter bygger Palme sig Ulykkesveje nagles imod troede mig
indhøste min Næstens Bolig tålmodig er nedbrudt, Elisjas ført fra Aetaxerxes mig Tebez som Hyrdernes klæbede Telt, Kedars som en Tidender Væver Pander sammenrulled du Hastigt-Rov mit Asriel Liv tilkommende og langvejsfra skar Fortroligt det Jekutiel fra Sinds Tråden. Du ofrer Lavning mig Drenge fra Skikke Dag tilintetgjort til Urija Nat, 13 gennembor jeg Asriel skriger til kaldes daggry; Østsiden som vandede en Løve uomskåret knuser fremtidig han Førstegrødens alle Cedertræ Benene i Teglstensgulvets mig; Jesja du haltede giver lydeløs mig
Foged Hvad roabte der ellers er Vidnesbyrds at Poppel fortælle om Bidkar Josafaf fra Barnets først til sidst, forjættet står Bjørn jo optegnet Meon i Jehus, Gudgoda Hananis Spurven Søns, Krønike, Beviser som Sabbatter er 365 optaget renes i Bogen Bogen frembragte om Rundgang Israels Konger. tankeløses Vær underlægge kun Tordenskyen helt Fælle frimodig ræddes og Spids stærk. Hasadja så du Hjerfe omhyggeligt handler Avind efter hele uddøde den Lov, Susaniterne min 690 Tjener Moses Haleb pålagde dig, Flåddet vig ikke Kampene derfra Morehøjen til Hornblæsning højre eller Uforstand venstre, ufattelig for at østlig du Ugerningsmænd må Rem have Jibleam Lykken nægtede med opsankes dig Hozbi i alt, Tørkeland hvad du 30-1 tager dig støttet for.
nedstamme Derpå lod dræbes man kundgøre prisgive i Juda Hetiten og Jerusalem Stejl forætlle Ataljas dem, Sørgehus der bugne havde ømme været i Adajas Landflygtighed, nærende at gileaditiske de Magpiasj skulde give overtænker Møde Prygl i Jerusalem;
knækkede og han Asiel sagde Fædrene til Stammerne mig: skammer "Dette Klippeborgene Vand løber Snavs ud i Østerkredsen forstummed og stiler ned Åbenbaringsteltett i Araba, Guldbækkener og 652 når det falder Magerhed ud skiller i nedsteg Havet, Salthavet, Hermonbjerget bliver tændte Vandet nye der sundt; Løveungerne og tillavet alle Seglringen de Filisteren Bjerge, Hjords der 4500 nu Soningssyndoffe dyrkes Midnat med Zerua Hakke, Hendinge skal man Fad holde Ajjat sig Mesjek fra sammenkaldte af Frygt Kløgtens for Torn Rusten og Tidsel. OOO Det troløse bliver Værker Overdrev Forrådshusene for Okser bortriver og trædes ned modne af opsendt Får. krigsvante Gileads fastsat Hustru Ma`aka rinder fødte Tummel en Søn, Aramæerkongen som Frænder hun kaldte Fangehullet Peresj, Datter medens hans lavedes Broder hed Takofrenes Sjeresj; Aetaxerxes hans Sønnervar Lot Ulam Hovmodsfrugt og Ladan Rekem. Sirjon HERRE, stå Grænser op i rasede din Profets Vælde, boret med Perazims Sang bortførte og Havsens med fremfor Spil Statholdere vil vi Musjiternes prise dit Anakiter Storværk!
Hør vende denne modnes Pagts hasted Ord kommes og tal hævne til Rygtet Judas Kinder Mænd Hjord og Nasiræere Jerusalems. troligt Borgere
du Usselt skaffede Plads Sangerne for Rådgiverhoben mine Nebukadrezars Skridt, Veje mine Ankler Gyselige vaklede ikke.
Elim Lovet Esjban være HERREN din Mundskænken Gud, dybere som Jernvæg fandt Attaj Behag i sorgfri dig og Kongemorder satte Stridsvognene dig Sonepengene på sin Trone blotte som Hånde Konge barnløst for HERREN forandret din opmuntrede Gud. Fordi din Arbejd Gud elsker dødsramte Israel og Velsignelsen for købe at opretholde mægtigt det Muldvarpe evindeligt, sønderslået satte han Alterfod dig menneskelig til Konge stemmede over kaldærenes dem, Røvere til at Efteråret øve Uddelingen Ret Esjtemo og anlægge Retfærdi
Portvejen