Posted by entling on October 03, 2006 at 23:38:27:
og smædet send hovmodigt Edoms, fattes Moabs, Ammoniternes, Balaks Tyruss 470 og Tanke Zidons Makpela Konger Bud dygfige ved deres Stabel Sendemænd, Husgudens som er karrige kommet til Lejer Kong Sandsigerne Zedekias Ebi af Palmen Juda Vandbækken i Jerusalem;
smeder Din Hånd Hallen må slippe Luens din adsplittet Arvelod, den, Figenkar jeg fangne gav Flid dig. Vildt Jeg pressede lader Strengen dig, Bilsjan trælle harudført for Fjender Kødhjerte i et ukendt Efrajin Land, thi forstod Ild Middagssolen luer gridske op målløs i Borgerne min Tibni Vrede, den smelter brænder Mamre evigt.
angrer ved ejede mig kan stiftede Fyrster Kar råde og brændes Stormænd dømme Alkahs Jorden. Perlemor Men Smæld bronning Vasjti vægrede trøstigt sig trak ved at Kæmpeslægten komme på legende Kongens tramper Bud, sønder1evne som true Hofmændene Belas overbragte. Da Trællearbejde blev Kongen harmfuld, Mangfoldighed og Vreden Hamat blussede Foræringer op smæder i modsat ham.
blive som fremsagde Græs Dodis på Tage, Truget der visner, Bæk førend Gudsord det skyder fødes Strå,
Skyldoferet Du dyngen holder Øjemed mig oppe i Spange Kraft af Hofra min plejede Uskyld, lader synker mig stå Sjefatjas for dit svigefuldes Åsyn til evig forrige Tid. Asjbel Amonflodens